Fællesarbejde i HF Vesterled

Fællesarbejde i HF Vesterled

lørdag den 26. maj 2018 kl. 10-12

Da der i år bliver kloakeret og lagt nye vandrør – og Danjords arbejdsredskaber og     -materiel fylder godt op i hele vores område og på vores fællesarealer, vil bestyrelsen til dette fællesarbejde sætte fokus på indvendig renovering og vedligeholdelse af vores fælleshus. 

  • Der vil blive indkøbt maling og malergrej til maling af vægge samt dør- og vindueskarme i det store fællesrum,
  • Stole og borde skal efterspændes m.m. og
  • der vil blive indkøbt overskabe til køkkenet.

Så har du lyst til at ”svinge en pensel”, efterspænde/reparere borde og stole eller samle og opsætte skabe fra Ikea – og samtidig have nogle hyggelige timer i fællesskab med dine naboer – så mød op. 

Fællesarbejdet afsluttes ved fælleshuset den 26.5. med grillpølser, hvortil der er bestilt pølser ved slagteren. 

Vi glæder os til at se jer. 

Med venlig kolonihave hilsen

Jan Ahrendt

formand

PS.: Der er ligeledes mulighed for at indgå i en rengøringsgruppe, der vil rengøre fælleshuset søndag den 27. maj kl. 10-12. Er du interesseret i dette, skal du meddele dette på kontoret eller via mail til hfvesterled@gmail.com – så vi kan sørge for at der er låst op og kaffe på kanden.


 

Krav og procedure for fællesarbejde

For nemmere at kunne forstå og fortolke kravene for deltagelse i fællesarbejde er bestyrelse og vejformænd enige om følgende, der gælder fra i år:

Kravet pr. have er:

  • deltagelse i 2 dages fællesarbejde (i alt ca. 4 timer), eller
  • ca. 4 timers arbejde for haveforeningen på andre tidspunkter, hvor arbejde og tidspunkt aftales med bestyrelse eller vejformænd, eller
  • servicering (såsom bagning af kager, lave kaffe m.m.) i forbindelse med fælles arbejdsdage eller andre arrangementer i sæsonen, der ligeledes er aftalt med bestyrelse eller vejformænd.

Proceduren er lavet om, så vejformænd fremover krydser af for deltagelse - og aflevere skema til den ansvarlige fra bestyrelsen.

Åbyhøj, den 9.3.2016

Vejformænd og opgaver - 2017

A – Bestyrelsen er ansvarlig, indtil der melder sig en interesseret kolonist.

B – Lissi Jensen, Fresiavej 5, tlf. 40535558

C – Malene Valsted, have 34, Begoniavej 5, tlf.: 60613892.

D – Annette Møller, Clematisvej 10, tlf. 28764142

 

Vi mødes på respektive fællesarealer “Med din hakke, din skovl og din spade”. Er du usikker på hvad du skal lave, skal du komme ned til fælleshuset, hvor opgaverne vil blive fordelt.

Efter endt arbejde er der tændt op i grillen, og byder bestyrelsen på pølser og drikkevarer ved fælleshuset.

Vejformændene afkrydser for deltagelse.

Vi ses Cool

"vejformændene"

 

Fællesarbejdet i de 4 områder:

Område A (haverne 32 – 76 og 142) – der omfatter haveejere på Åbyvej, Dahliavej, Erantisvej, Fresiavej lige numre og Begoniavej 2 - 10:

- mødes på P-pladsen ved Fælleshuset med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på p-plads og ukrudt i hæk ved fælleshuset og mod børnehave. Tovholder er bestyrelsen.

Område B (haverne 77 – 122) – der omfatter haveejere på Fresiavej ulige numre, Gyvelvej, Hyasintvej, Irisvej 6 - 18 og Begoniavej 12 – 18:

- mødes på P-pladsen ved Clematisvej med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på p-pladser og ukrudt i fælles hæk mod Krokusvej. Tovholder er Lissie Jensen (40535558).

Område C (haverne 1 – 31, 140 og 141) – der omfatter haveejere på Akelejevej lige numre, Begoniavej ulige numre og Irisvej 2 og 4:

- mødes på P-plads ved Akelejevej/Begoniavej v/ skraldeskur med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på P-plads. Tovholder er Malene Valsted (60613892).

Område D (haverne 123 – 139) – der omfatter haveejere på Clematisvej 4 – 18, Jasminvej 2 – 10 og Krokusvej:

- mødes på trailerpladsen på Jasminvej med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på trailerplads. Tovholder er Annette Møller (28764142).

CoolFællesarbejdet afsluttes ved fælleshuset med grillpølser.

Vi glæder os til at se jer.

Med venlig kolonihave hilsen

Jan Ahrendt

formand


 

Område-inddeling til fællesarbejde