Fællesarbejde i HF Vesterled

Fællesarbejde 2020

På grund af den ekstraordinære situation i år, har bestyrelsen besluttet, at hver have maksimalt kan blive opkrævet 400 kr. for manglende deltagelse i fællesarbejde i denne sæson. Det betyder, at hver have kun skal deltage i fællesarbejde 1 gang i år – svarende til omkring 2 timers fællesarbejde på en konkret opgave.

Det afsluttende hyggelige samvær ved fælleshuset er i år aflyst.

 

Procedure for fællesarbejde i 2020:

  • Fællesarbejde annonceres via mails til alle medlemmer fra hfvesterled@gmail.com – med information om de konkrete opgaver.
  • De haver, der er interesserede i at deltage i en konkret opgave, skal svare tilbage på samme mail – med oplysning om havenummer, hvilken opgave og hvornår den vil blive udført. Hvis flere haver deltager på samme tid, skal der sikres den nødvendige afstand.
  • Når opgaven er udført, skal der igen sendes en mail til hfvesterled@gmail.com – med oplysning om havenummer, så det sikres, at haven ”får sit kryds”.
  • En repræsentant fra bestyrelsen vil tjekke at opgaven er udført.

Samme procedure var gældende for det første fællesarbejde i år med opfyldning af huller i hovedvejene – og det fungerede rigtig godt. Der deltog dengang 8 haver på den konkrete opgave, og vi vil gerne sige jer alle tak for den fælles indsats – der blev udført på forskellige tidspunkter.

Krav og procedure for fællesarbejde - gælder ikke i 2020

Krav og procedure er anderledes i 2020 - se andet opslag herover!

-----------------------------------------------------------

For nemmere at kunne forstå og fortolke kravene for deltagelse i fællesarbejde er bestyrelse og vejformænd enige om følgende:

Kravet pr. have er:

  • deltagelse i 2 dages fællesarbejde - for én deltager pr. have (i alt ca. 4 timer), eller
  • deltagelse i 1 dags fællesarbejde - for 2 deltagere pr. have (i alt ca. 4 timer), eller
  • ca. 4 timers arbejde for haveforeningen på andre tidspunkter, hvor arbejde og tidspunkt aftales med bestyrelse eller vejformænd, eller
  • servicering (såsom bagning af kager, lave kaffe m.m.) i forbindelse med fælles arbejdsdage eller andre arrangementer i sæsonen, der ligeledes er aftalt med bestyrelse eller vejformænd.

Proceduren er at vejformænd fremover krydser af for deltagelse - og aflevere skema til den ansvarlige fra bestyrelsen.

Åbyhøj, 2019

Vejformænd og opgaver

Krav og procedure er anderledes i 2020 - se andet opslag herover!

-----------------------------------------------------------

A – Bestyrelsen er ansvarlig, indtil der melder sig en interesseret kolonist.

B – Lissi Jensen, Fresiavej 5, tlf. 40535558

C – Malene Valsted, have 34, Begoniavej 5, tlf.: 60613892.

D – Annette Møller, Clematisvej 10, tlf. 28764142

 

Vi mødes på respektive fællesarealer “Med din hakke, din skovl og din spade”. Er du usikker på hvad du skal lave, skal du komme ned til fælleshuset, hvor opgaverne vil blive fordelt.

Efter endt arbejde er der tændt op i grillen, og byder bestyrelsen på pølser og drikkevarer ved fælleshuset.

Vejformændene afkrydser for deltagelse.

Vi ses 🙂

"vejformændene"

 

Fællesarbejdet i de 4 områder:

Område A (haverne 32 – 76 og 142) – der omfatter haveejere på Åbyvej, Dahliavej, Erantisvej, Fresiavej lige numre og Begoniavej 2 - 10:

- mødes på P-pladsen ved Fælleshuset med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på p-plads og ukrudt i hæk ved fælleshuset og mod børnehave.

Område B (haverne 77 – 122) – der omfatter haveejere på Fresiavej ulige numre, Gyvelvej, Hyasintvej, Irisvej 6 - 18 og Begoniavej 12 – 18:

- mødes på P-pladsen ved Clematisvej med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på p-pladser og ukrudt i fælles hæk mod Krokusvej. 

Område C (haverne 1 – 31, 140 og 141) – der omfatter haveejere på Akelejevej lige numre, Begoniavej ulige numre og Irisvej 2 og 4:

- mødes på P-plads ved Akelejevej/Begoniavej v/ skraldeskur med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på P-plads. 

Område D (haverne 123 – 139) – der omfatter haveejere på Clematisvej 4 – 18, Jasminvej 2 – 10 og Krokusvej:

- mødes på trailerpladsen på Jasminvej med hakke/skuffejern og rive. Opgave: ukrudt på trailerplads.

🙂Fællesarbejdet afsluttes ved fælleshuset med grillpølser og hyggeligt samvær

Vi glæder os til at se jer.

Med venlig kolonihave hilsen

Jan Ahrendt

formand


 

Område-inddeling til fællesarbejde